24-02-2007

Zaterdagmiddag


Tis zaterdagmiddag en ik weet niet wat gedaan... Ik zou beschaamd moeten zijn, niet?

Het probleem: Er is zodanig veel te doen dat ik niet weet naar waar me eerst te begeven. Gisteren klonk de dialoog met mezelf nog als volgt: jiha morgen zaterdag, rommelmarktje, musee d'orsay, het louvre en oberkampf. Niets van dus!

Er zijn momenten als deze waarop ik de stad zodanig overweldigend vind dat ik de kluts kwijt raak, en bijgevolg op mijn lelijke kamer blijf, al lezend geduldig de tijd afwacht die de wasmachine nodig heeft om mn sokken weer lekker te doen ruiken. Het moet ook gebeuren, maar dan liefst niet op een zaterdagnamiddag in Parijs...

Het heeft wellicht ook met het werkritme te maken, dat ik nog niet volledig de baas ben, van 08 tot 20h uithuis is redelijk vermoeiend me dunkt.
Ik wil gewoon alles uit mn weekends halen, slapen en dutjes inclusief.

Maar goed we zitten hier nog een maand of vijf dus tegen dan hoop ik de stad als een tweede thuis te kunnen beschouwen, want zoals Mistinguett het zong: Paris est une blonde, qui plaît à tout le monde...

1 opmerking:

Anoniem zei

Bonne nuit monsier!

Ik dacht, even langslopen op meneer's spot, lang geleden alweer!

Je zaterdagnamiddag verder overleefd mag ik hopen? Rommelmarkt afgeschuimd op zoek naar veel te dure spullen tussen veel te rijke toeristen? Of toch voor Le musée d'Orsay gegaan? Of geswellig met un livre en un peu du vin et du boursin terug bed ingedoken? Mmm...

Ik ben hier aan het zwoegen op mijn godverdomse thesis, het wil maar niet lukken! Heb duidelijk geen schrijversbrein. Grmlbll...

Tot gauw herrie! xxx