18-02-2007

De metro en zijn geurtjes


Elke morgen opnieuw staan me twee metroritten en een tourtje met de tram te wachten om op mijn werk te geraken. Nu moet je weten dat er soms zo'n 400 man staat te drummen en te stampen om toch maar een plekje op diezelfde metro te bemachtigen, dit is wat men noemt "spitsuur". Ik sta daar dan ergens tussen die meute fransmannen, mezelf proberen te voorzien van voldoende zuurstof en mn "sjakos"krampachtig tegen het lijf gedrukt.

Ik moet er geen tekeningetje bij maken, 400 man tesamen in een metro, dat stinkt!
Geloof me vrij, de ene heeft zijn tanden niet gepoetst, de ander draagt een te sterk parfum, en de volgende is aan een nieuwe deo toe! Het is dus een kwestie van je neus op de juiste hoogte, in de juiste richting te houden.

Maar donderdagavond was er nu toch eens geen ontsnappen aan! 19h15 Een corpulente, op het eerste zicht verzorgde, zakenman met das en aktentas staat met zijn achterkant tegen mijn voorkant. Het kon niet anders dan dat de betreffende man hoognodig naar het toilet moest, want meerdere malen na elkaar vulde de scherpe, muffe, warme geur van een venijnige geluidloze scheet mijn neusgaten. En dat voor maar liefst zes haltes na elkaar! Wat kan een mens anders dan zulke momenten walgend maar braafjes te ondergaan?

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja wadde dadde ELISE,

goed om te laten weten dat het er stinkt. Ik zal voor jou ook een paar wasknijpers meebrengen. Zijn er ook aangename geurtjes?

greetings
het geurkonijn
XxX

Elise zei

Ja natuurlijk de geur van de lente is rijkelijk aanwezig om nog maar te zwijgen van de odeur van de grieken. wie ben je ? wees niet zo anoniem!!!

Anoniem zei

Ja die geuren toch eh, ofwel moet je zelf beginnen stinken dan blijven ze misschien meer uit je buurt!En de fetageur van de grieken kan nog smaken met een tomaatje!

Dikke kus

Anoniem zei

Jah Elise, zit niets anders op dan ook maar te stinken zeker. Het is niet mogelijk dat je daar uit de "geur" zou vallen.

Groeten
Klaas en laat ik toch wel geen windje zeker:)